Alfa Romeo Spider 2.0

Moje první návštěva v Křenovicích mi umožnila vyzkoušet si jedno z aut, které se mi vždy líbilo – Alfa Romeo Spider. Konkrétně to byla Markovo Claudia.

Šlo o třetí generaci Spideru, takzvaný gumák z let 83 až 89. Přezdívku dostal kvůli materiálu spojleru a masky. Nebyl tak elegantní jako první přezdívaná Osso di Sepio a u fanoušků to schytal, ale dnes se dostává do kurzu.

Pod kapotou mohla být šestnáctistovka nebo dvoulitr s dvouspádovým Weberem, který poháněl i Markovo auto. V USA se pak prodávala i verze se vstřikováním Bosch L-Jetronic. Karburátorový dvoulitr má krásný sytý zvuk. V elegantní karoserii se ukrývá krásný interiér. Nejnápadnějším prvkem je asi velký volant s dřevěným tenkým věncem a utopeným středem, sekunduje mu ale dřevěná hlavice řadičky, výrazný kryt budíků nebo tenké páčky pod volantem.

Na Spider jsme ale přece jen nějak moc vysoký, protože mi přes rám okna fouká na hlavu. Přitom sedím takřka na zemi v ideální pozici a nohy mám daleko před sebou. Kabriolet si ale kupujete na dny s hezkým počasím, a při těch střechu nepotřebujete. Navíc se ovládá ručně a tak se tady nemá co porouchat.

Sedačka je kožená, pohodlná a bez bočního vedení. Sedíte nízko, ale vyšším jedincům bude i tak foukat přes sklo na hlavu. Odkládacích prostor je v autě málo a jsou malé, nejvíc tak využijete jakousi poličku za sedadly. Kufr prostorově ujde, navíc je tu chromovaný nosič na jeho víku, takže třeba i na dovču byste si mohli troufnout.

Alfa Romeo je značkou pro milovníky aut a tak se její modely pyšní skvělými reakcemi ovládacích prvků. U sportovního Spideru je tomu nejinak a odmění vás opravdu skvělými zážitky za volantem. Jezděte s ním citlivě a na ovládací prvky působte jen hladce a klidně, právě tak si nejlépe vychutnáte jeho charakter.

Pokud jste chtěli někdy mít kabriolet Alfu Romeo, je tohle asi právě ten pravý. Opojí vás neopakovatelným pocitem nadšení a svobody, který umí zprostředkovat jen italské sporťáky.

Foto: Mikka

Foto: Mikka