BMW 732i E23

BMW řady E23 bylo ve své době vrcholem mnichovského luxusu. Nahradilo starší typ E3 a poprvé přineslo označení řada 7. Vyrábělo se od roku 1977 do roku 1986, kdy nastoupila sedmička generace E32. O rok déle vydrželo prodloužené provedení iL. Celkem z toho bylo čtvrt milionu hotových aut.

Tvary opět navrhnul Paul Bracq a dodnes vypadá původní sedmička skvěle. Žraločí nos a adekvátní množství chromu zamaskují fakt, že kola jsou jen čtrnáctky. Většina kusů dostala pod kapotu šestiválec M30 se vstřikováním Bosch, existovaly ale i dvě motorizace s karburátorem a jeden osmiválec v modelu 745i. Auto vážilo zhruba tunu a půl, což je na dnešní poměry hodnota malého rodinného prcka. Většinu kil ale měla u BMW na svědomí bohatá výbava – například klimatizaci, airbagy, vyhřívaná a elektricky nastavitelná kožená sedadla, elektricky nastavitelná zrcátka, dřevěný dekor a elektrická okna. Generace E23 se navíc jako první chlubila indikátorem servisních intervalů a kontrolním systémem se svítícími diodami.

V interiéru si budete libovat v pohodlí a luxusu. A to i za volantem, ačkoliv sedmička je primárně určená pro toho, kdo se vozí vzadu. Právě tam je nejvíc místa. Ale ani tak si na řízení staré sedmičky nemůžu stěžovat, protože jakoukoliv porci kilometrů spolkne jako malinu. Na delší trasy se prostě báječně hodí. A komfortně nastavený podvozek s malými originálními koly zvládá výborně i nerovnosti.

Limuzína působí klidně a elegantně při jízdě. Při svých obřích rozměrech se kormidluje jako parník. Automat pracuje sametově a plynule, takže vás řazení jednotlivých stupňů vůbec neruší.

Foto: Mikka